Sunday 1 June 2014

:::: Ketika Hati Berbicara ::::

Assalamualaikum
Hye!!!......
Ketika perasaan itu berbicara soal cinta,lalu hati memahami apa rasanya..Betul!!..rasa cinta itu adalah anugerah Ilahi.Anugerah terindah bagi mereka yang merasai cinta itu yang sebenar-benarnya.Tidak perlu dikotori ia dengan nafsu tapi ia perlu diindahkan dengan jiwa yang suci kerna Allah.Bersyukurlah kita kerana diberi anugerah itu dan mencintailah mereka yang selayaknya dicintai.

Aku punya kisah cinta namun ia tidaklah seagung kisah cinta Adam dan Hawa. Dikisahkan Yusuf dan Zulaikha. Diabadikan Shah Jehan dan Mumtaz Shah. Diperikan Romeo dan Juliet. Diceritakan oleh Rama dan Sita. Dan dilakonkan oleh Laila Majnun.Kisah aku cuma cerita yang biasa dari orang yang biasa untuk orang yang istimewa.

DIA……….

Meski dia tidak sempurna dipandangan Ilahi tapi dia terlalu sempurna dimata wanita2 diluar sana..
Dan aku tidak selayaknya untuk lelaki sempurna seperti itu..

Namun aku punya hati untuk mencintai dan punya rasa untuk dicintai oleh lelaki sesempurna itu
Ingin aku menyentuh hatinya tapi aku tidak pantas baginya kerna diri ini terlalu banyak kekurangannya..

“ Lelaki Yang Baik Untuk Perempuan Yang Baik Dan Perempuan Yang Baik Untuk Lelaki Yang Baik "

Itu janji Allah.Dan janji Allah itu pasti
Dan aku tidaklah terlalu baik untuk lelaki seperti dia kerna dirinya terlalu baik..
Biarlah aku mencintai dirinya secara diam-diam kerna itu selayaknya aku..





Biarlah Allah yang mengaturkan segala-galanya bagi aku..
Jika benar dia tertulis untuk aku,,Moga nanti dia datang dengan pinangan atas nama Allah..
Jika dia bukan jodoh aku,,Moga hati ini meredai segala ketentuan itu dan moga dia memiliki jodoh yang terbaik malah lebih baik dari aku.




0 comments:

Post a Comment