Sunday 1 June 2014

:::: Cuba Untuk Tidak Membenci Meski Hati Terluka ::::

…..ASSALAMUALAIKUM…..

Hye...
Dah lama sgt dh aq tak menjenguk blog ni.,,berhabuk dh blog ni..hahaha..update terbaru, aq dh nk final exam sem dua dh..hahaha..betapa sekejapnya masa berlalu kn???...tak sedar pun masa mengejar kita,..

Banyak cerita sebenarnya,,cerita yang tak siapa yang tahu..aq nak tulis tapi aq sendiri tertanya-tanya mampukah aq mencoretkan semuanya kt sini???...mampukah aq menahan airmata drpd menitis???...aq tak ada jawapan utk semua tu..

Jujur aq cakap hati yang terluka itu lebih sakit drpd tangan yang terhiris pisau…

Tangan yg terhiris pisau, apabila kita letakkan ubat lama-lama hilang rasa sakitnya walaupun tinggal parut..

Tapi jika hati yang terhiris,,ubatnya sgt susah nk dicari,,ubatnya hanya pada Allah,,dimintakan supaya hati yang sakit ini tidak membenci mereka yg melukakan,dimintakan supaya hati yg sakit ini sembuh kerana tak sanggup menahan kesakitannya lagi…Dan yang pasti PARUTnya takkan pernah hilang walaupun kita cuba memaafkan mereka.

Mesti korang tertanya-tanya kan,,,apa yg Fara merepek ni???..apa yg Fara mengarut ni???...

Biar la aq cerita secara umum mcm ni..tak perlu la terlalu detail..sebab aq takut TERBUKA AIB org nnti..sedangkan aib aq pn Allah tutup..inikan pula aib org lain..

Bagi aq, biar la mereka dengan cerita mereka,,mereka mungkin mampu mencaci,menghina,dan memperlekehkan aq..Sakit tu mmg sakit bila org buat kita mcm tu,,,

tpi apa daya kita untuk membalas kejahatan org itu..Cukuplah bagi aq bersabar dan yakin bahawa ada hikmah yg tersembunyi disebalik ujian yg maha besar ini..

Allah nk bagi kita ‘HADIAH’ yang besar dan kita perlu ‘MEMBAYAR’ nya dengan keredaan dan keikhlasan dalam setiap ujian-Nya..Sesungguhnya aq yakin dengan rahsia Allah dan perancangan-Nya terhadap hambaNya.

~ Buat insan yang pernah MENYAKITI ku:-
Terima kasih kerana telah mengajarku erti kesabaran & semoga dirimu tidak akan pernah merasai sakit sepertimana yang saya rasakan...

~ Buat insan yang pernah SAYA SAKITI:-
Maafkanlah kekhilafanku, saya hanyalah manusia yang jauh dari kesempurnaan...

0 comments:

Post a Comment