Friday 1 May 2015

MATCHMAKING @ MATCHMAKER

ASSALAMUALAIKUM...

Bila sibuk dan malas menguasai, blog ditinggalkan sendiri..Rindu nak menulis di sini lagi, terlalu lama menyepi..Dan bila kesunyian menguasai, aku kembali lagi ke sini utk mencoret segala isi hati..hahaha.. (jiwang la lu Fara,udah-udah la tu Fara oiii..haha)

Aishhh..kali ni post JIWANG lagi la..sory la kepada yang tak suka..

APA BEZA SUKA, SAYANG & CINTA????



Kadang-kadang kita sendiri keliru bila mana kita suka, sayang @ cinta seseorg..yeahhh, soal perasaan ni susah nak ramal. Ermmmm..mula-mula suka kemudian sayang terus rasa cinta mula hadir,,kn???..Kadang2 ada juga yang suka kemudian sayang tapi takut nk letak harapan dalam sebuah percintaan..KENAPA???..sbb takut KECEWA lagi..hehe


Kali ni aku nak tulis pasal "MATCHMAKING @ MATCHMAKER"..
Aku dgn member2 aku dkt UKM ni(my wingmateS) suka jadi MATCHMAKER la katakn.. bila kumpul ramai2 kn, kitaorg slalu gosip then suka 'match'kn siapa yg xda BF lgi..hahaha..yela,kitaorg saja main2 utk suka2 je pn..xda benda utk serius pn..
Tapi kalau ada yang 'sangkut' dlm game ni, kitaorg anggap itu mungkin dh jodoh diaorg.
Klau KEKAL tu, Alhamdulillah..
Klau TAK KEKAL, nak buat mcm mna bkn jodoh..Life must go on,right??..

Tapi ada org ckp la kn,, bila org dh selalu sebutkn nama kita dgn si dia tu selalu kemudian kita berkawan..terus berkawan rapat plak..mustahil tak timbul perasaan suka @ sayang @ cinta kn??..
Serius BETUL, tak tipu pn..
KENAPA AKU CKP MCM TU???..
Sbb aku pn pernah rasa keadaan ni..hahaha

Mula2 kawan 'match'kn..
Lepas tu start kawan..
Lepas tu rapat,, makin hari makin rapat..
Lepas tu timbul perasaan sayang
Tapi kes aku,, tak sampai tahap bercinta la..hahaha



PENGALAMAN???

Okay,, sebelum aku cerita lebih..aku nak mintak maaf kt 'dia' tu.."Maaf, saya bercerita pasal awak,, klau awak tak suka, bagitaw sy ea..nnti saya padam post ni.."

Mula2 aku berkawan dgn dia, lepas tu kawan2 start 'match'kn kitaorg..
Kawan2 mula ckp yg kitaorg ni couple walhal kitaorg hanya berkawan..
Lepas tu, kitaorg mula rapat..rapaaattt sgt..
Hari2 jmpa,,hahaha..bercerita itu ini..
Bila ada org bercerita psal kitaorg, kitaorg buat pekakkan telinga je..
Dan dari satu persahabatann menjadi satu keakraban,,
Dari satu keakraban itu mula  hadir rasa sayang..
Aku tak tahu soal hati dia tpi kalau soal hati aku
Jujur aku ckp yg aku mula sayangkan dia lebih dari seorg sahabat..
Tapi semua ni tak bertahan lama,,
Disebabkan satu kejadian, kami mula menjauh
Dan sampai sekarang kitaorg menjauh..
Klau aku kira la kn dh hampir 2tahun kot..



MACAM MANA DGN 'MATCH' DKT UKM NI???..

Tipu sgt la klau aku tak kene 'match' dgn budak2 ni..
Tapi kali ni aku berhati2 la..takut terJATUH lagi.. jatuh apa??..JATUH CINTA..hahaha
Bila budak2 ni 'match'kn aku..aku anggap ni sbg gurauan je..yeaa,, sbg bahan utk bergelak tawa..hahaha
Kpd si ***** tu.," Maaf, aku x anggap pn ko sbg brg mainan tpi aku anggap benda ni gurauan bdk2 ni je..Aku tak nak mengharap lebih, ckup sekadar kawan"
Kadang2 aku pn takut,, takut jadi mcm dlu..
Bila kawan2 mula gosipkan.. kami mula rapat.. kmudian simpan perasaan..
Dan aku xnak smua ni jadi..
Jujur ea... ada sorg member tnya( one of my wingmate),, apa perasaan aku kt si dia tu samaada suka @ sayang @ cinta.. 
Aku cuma jawab, hanya sayang sbg seorg kawan, x lebih pn dan x sampai tahap CINTA pn..sbb hati ni belum terbuka lagi utk bercinta..hahaha

SO,,KESIMPULANNYA???

Mudah je..
Bila kene gosip @ kene 'match' dgn member..
Tanya hati sendiri..
Klau CINTA dgn si dia, jujur je la..
Klau TAK CINTA dgn si dia, jujur je la..
Berterus terang.. Jangan beri harapan
Jangan terlalu berharap akan ada orang yang dapat baca hati kita..



0 comments:

Post a Comment