Saturday 1 March 2014

✿✿✿Salam Perkenalan✿✿✿

Assalammualaikum..

Hye..nama diberi Fara Ayuni Binti Mat Lazib.Nak tau maksud disebalik nama saya???.. Fara bermaksud,kegembiraan @ kesenangan manakala Ayuni bermaksud,keayuanku..

Kawan-kawan selalu panggil saya Fara dan sebab tu la saya selalu je bergelak ketawa bila jumpa kawan-kawan..hahaha..kalau tak ketawa dalam sehari tu memang tak sah la kan,,macam tak lengkap je hari-hari kalau tak ketawa..

Tapi kalau kat rumah, family selalu panggil Akak@Kak Yuni@Kak Ngah..mungkin sebab tu la, kalau saya dkt rumah jadi macam ayu sikit..hahaha..

Apa yang saya nak tunjukkan kat sini adalah sikap @ perilaku seseorang itu sebenarnya dipengaruhi oleh nama yang diberi..orang-orang tua selalu cakap,"Setiap apa yang diucapkan oleh kita itu merupakan satu doa"..

Oleh sebab itu,kita disarankan untuk memanggil nama seseorang itu dengan panggilan yang baik dan elok..
sebab apa??
sebab panggilan itu lah sebenarnya mengambarkan perangai mereka..


p/s: bersyukur dan berterima kasih lah kepada mak ayah kita sebab bagi nama yang elok dan sedap didengar..






0 comments:

Post a Comment